POKAŻ STRONĘ
Jak Cię widzą, tak Cię piszą!

W ostatnim czasie, ze względu na trwające wakacje, czas urlopów i wypoczynku, w naszych artykułach pojawiały się głównie tematy związane z opalaniem, chęcią osiągnięcia pięknej, złocistej opalenizny, w czym na pewno pomagają Wam kosmetyki firmy ONYX. Dzisiejszy artykuł będzie dotyczył sprawy zupełnie innej, ale równie ważnej, a mianowicie podejścia klientów do salonów solaryjnych, a przede wszystkim ich opinii i recenzji, które mają kolosalne znaczenie dla właścicieli takich punktów.

Jak często zdarza nam się polecać znajomym czy rodzinie jakiś sklep, restaurację czy salon kosmetyczny? Znamy odpowiedź na to pytanie – bardzo często. Jeżeli jesteśmy zadowoleni z poziomu usługi, jaką nam zaoferowano, chętnie dzielimy się tą informacją z każdym, kto jest tym zainteresowany. Tak samo jest w przypadku salonów solaryjnych. Możemy być tego pewni, że o naszym salonie także się mówi, o obsłudze, czystości, sprzęcie i produktach, które można kupić na miejscu. Właśnie na takich poleceniach i rekomendacjach, bazuje funkcjonowanie większości firm.

Niestety właściciele salonów solaryjnych wciąż nie zdają sobie sprawy z tego, jak ważna jest opinia klientów odwiedzających ich punkt. Ważne jest, aby osoba zarządzająca takim salonem, jeśli wie, jak istotne jest zdanie klienta, potrafiła podzielić się tym z personelem, który przecież na co dzień ma styczność z klientami. To, jak salon zostanie odebrany zależy właśnie od zaangażowania i świadomości osoby pracującej w danym miejscu.  

Klient na pierwszym miejscu!

W XXI wieku czas jest na wagę złota, dlatego nie marnujmy go ani sobie, ani naszym klientom. W tych czasach niestety o tym zapominamy, obsługujemy odruchowo, mechanicznie, jak najszybciej. Nie doradzamy, nie pomagamy i nie interesujemy się, czego tak naprawdę oczekuje od nas osoba odwiedzająca nasz salon. Wówczas klient nie będzie zadowolony z jakości obsługi, poczuje się po prostu zignorowany. Klienci to podstawa i fundament funkcjonowania salonu. Jeśli klienci są to wiadomo, że interes się kręci.

Pamiętajmy, że klienta należy witać od razu – kiedy tylko przekroczy próg salonu. Musi czuć, że od momentu wejścia do salonu, obsługa jest gotowa poświęcić mu swój czas i uwagę. Niestety nie zawsze jest to możliwe, na przykład wtedy, gdy jesteśmy zajęci obsługiwaniem innej osoby. Wtedy warto z sympatią i uśmiechem zwrócić się do klienta, aby po prostu chwilę zaczekał i można zaoferować coś do picia. Wówczas dajemy mu do zrozumienia, że w każdej chwili jesteśmy w stanie pomóc, a także, że jesteśmy gotowi odpowiedzieć na nurtujące pytania. Zadowolony klient to najlepsza reklama!

  1. Klient stały

Priorytetem jest utrzymanie stałego klienta, dbanie o niego i kontrolowanie jego potrzeb. W relacjach z takim klientem czujemy się bardziej komfortowo, nie musimy pokazywać, jak korzystać z kabin czy produkować się na temat kosmetyków do opalania – taki klient już to wie, jedynie może potrzebować niewielkiej porady w doborze balsamu.

  1. Klient nowy

Kiedy w naszym salonie pojawia się nowy klient, należy od razu zaproponować mu pomoc. Pokazać kabiny, opowiedzieć o kosmetykach, których używamy w solarium, doradzić, a przede wszystkim wysłuchać nurtujących pytań. Nie od dziś wiadomo, że personel powinien wykazać jak największe zaangażowanie niezależnie od oczekiwań klienta. Aby klient zechciał wrócić do naszego salonu, musi spotkać się z doskonałą obsługą każdej swojej wizyty. Warto też zapytać klienta, jak ocenia naszą pracę i czy jest zadowolony.

Warto zastosować się do kilku zasad, aby zbudować bardzo dobre i długotrwałe relacje z naszymi klientami. Oto kilka z nich:

  • Indywidualnie podchodź do klienta – podejdź do każdego klienta wyjątkowo. Nie kieruj się schematem, nie odwołuj do wcześniejszych sytuacji, które miały miejsce. Każdy klient jest inny, zasługuje na odrębne traktowanie.
  • Wsłuchuj się w potrzeby klienta – warto wysłuchać tego, czego klient od nas oczekuje. Pozwól klientowi mówić, ale i zadawaj pytania – w ten sposób dowiesz się, co jest ważne dla danej osoby i na co warto zwrócić uwagę.
  • Pomagaj i doradzaj – to jest ważne szczególnie dla nowych klientów, którzy nie wiedzą, jakiego kosmetyku użyć, czy jakie łóżko opalające wybrać.
  • Ciepło, sympatia, szczerość, cierpliwość – bycie serdecznym i przyjaznym na pewno zapunktuje u klientów, co oznacza, że będą chcieli wracać. Budowanie przyjemnej i „rodzinnej” atmosfery to klucz do sukcesu.
  • Uśmiechaj się i bądź życzliwy!

kobieta-w-solarium

Personel
Personel to wizytówka salonu. W solarium, poza dużym wyborem kosmetyków, bardzo dobrym sprzętem, czystością, sterylnością i dbałością o najmniejsze szczegóły, za ladą powinni stać niesamowicie sympatyczni, kompetentni ludzie, którzy nie tylko potrafią doradzić, ale i stworzyć miłą, przyjazną atmosferę. Wtedy klienci na pewno przyjdą i na pewno będą wracać. To właśnie od personelu zależy czy salon będzie postrzegany jako miejsce ciepłe, przytulne, w którym każdego traktuje się wyjątkowo. Wówczas możemy być pewni, że nas salon będzie polecany, a pozytywne opinie będą wystawiane bardzo często.

Diabeł tkwi w szczegółach!

Odpowiednia aranżacja wnętrza salonu to jedna z kluczowych spraw przy wystawianiu opinii przez klientów. Lubimy ładne rzeczy i lubimy przebywać w estetycznych i przytulnych pomieszczeniach. Salon solaryjny również może taki być! Design, jakość wykonania, to wszystko powinno być dopracowane w najmniejszych szczegółach, co ma ogromne znaczenie dla tego, jak klienci będą postrzegali nasz salon. Pamiętajmy też, że właściciel szanującego się salonu nie powinien dopuścić do sytuacji, w której klienci zwracają uwagę na niedociągnięcia. Każdy oczekuje, że w solarium powinno być czysto, sterylnie i schludnie. Tutaj na pewno warto wspomnieć o naszym płynie do dezynfekcji solarium, czyli Solar Guard Mega Power, który został stworzony z myślą o wymagających użytkownikach. Jest w pełni bezpieczny do użytku na pleksi, działa na nią pielęgnująco i zapobiega osadzaniu zanieczyszczeń. Przy świetnych właściwościach myjących posiada szerokie spektrum biobójcze wobec bakterii, grzybów i wirusów. Jest odpowiedni do profesjonalnej i szybkiej dezynfekcji powierzchni łóżek, kabin opalających i innych powierzchni wykonanych ze szkła akrylowego, sprzętów i urządzeń w siłowniach i klubach fitness oraz ścian, podłóg, drzwi, blatów i drobnego sprzętu w solariach, gabinetach odnowy biologicznej, salonach fryzjerskich oraz innych obiektach usługowych i obiektach użyteczności publicznej. Poza tym, daje poczucie odświeżenia i czystości, nabłyszcza czyszczone powierzchnie, nie zawiera szkodliwych aldehydów i fenoli. 

solarium-informacje-opinie

Na koniec przytoczymy kilka opinii o solariach, które znaleźliśmy w Googlach. Komfort i bezpieczeństwo klientów jest najważniejsze!

„Witam. Jako osoba, która regularnie się opala, polecam. Obsługa super, łóżka bardzo dobre, lampy wymianiane regularnie, dostępne profesjonalne kosmetyki. Ponadto dodam, że górna część łóżek czysta, gdzie w innych solariach niekoniecznie.” Solarium Słoneczne Imperium – Białystok

„Swoją przygodę zaczęłam właśnie w tym solarium - cudowna obsługa, super opalenizna i przemiła atmosfera.” Solarium KRONE – Bydgoszcz

 „Moje ulubione solarium w Toruniu! Od kilku lat korzystam już tylko z Californii. Zadbane, przytulne, zawsze czyste i nowocześnie urządzone miejsce. Obsługa jest przesympatyczna, Panie chętnie służą pomocą oraz radą odnośnie opalania, czy doboru kosmetyków. Podoba mi się też opcja zakupu karnetów. Wielkie 5 gwiazdek ode mnie. Widać i czuć, że właściciel bardzo dba o solarium California.” Solarium California – Toruń

„Obsługa wspaniała, wszystko na wysokim poziomie, miła atmosfera i nie raz jeszcze tam wrócę.” Solarium Słoneczko – Kędzierzyn Koźle

„Najlepsze solarium na jakim byłam. Obsługa bardzo miła, czyściutko, jednorazowe folie co daje poczucie jeszcze większej higieny, efekt natychmiastowy. Polecam jak najbardziej.” Solarium Ibiza – Katowice

„Super obsługa, porządnie wyposażony salon,czysto i schludnie. Polecam.” Solarium Gorąca Czekoladka – Tychy

„Miła obsługa bardzo czysto i fajny wystrój, lampy są mocne i dobrze opalają, a co najważniejsze świetna atmosfera a co za tym idzie ..... więcej chętnych. Z czystym sumieniem polecam tylko to solarium w Jaworznie a chodziłam do innych w tym mieście....to jest rewelacyjne :-)” Studio Solarium TROPICANA – Jaworzno  

Recenzja (1 komentarz)

  • Ania

    Opalam sie regularnie i polecam solarium gorąca czekoladka. Zawsze czysto i bardzo miła obsługa zwłaszcza pan, ktroy dobrze doradzi jak się opalić i jakiego kosmetyku użyć. od państwa z onyxu lubię najbardziej black caviar. polecam z całego serca to solarium, w tychach to najlepsze. Ania W.

Zostaw komentarz

Pamiętaj, że komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem