Pokaż pasek boczny
Opalanie w czasie pandemii koronawirusa

W dzisiejszym artykule postaramy się Wam pomóc i doradzić, w jaki sposób zmierzyć się z rzeczywistością w tych trudnych czasach, gdzie wzrost zachorowań spowodowanych koronawirusem wciąż rośnie. Jak dalej bezpiecznie i dobrze prowadzić swój salon solaryjny oraz jak komunikować się z klientami, kiedy solarium jest zamknięte? W tym krótkim poradniku znajdziecie kilka rad i wskazówek, które na pewno Was zainspirują i pomogą Wam podjąć odpowiednie kroki.

Najważniejsze jest to, aby zachować czystość i odpowiednią higienę. Na każdym kroku słyszymy, aby często myć ręce wodą z mydłem, nie przebywać w dużych skupiskach ludzi, a także zachować odpowiednią odległość podczas spotkania. Wielu z Waszych klientów na pewno odczuwa lęk przed wybraniem się do solarium. To naturalne. Jednak dla większego bezpieczeństwa, możemy wdrożyć rygorystyczne środki i powiadomić o tym klientów. Jak zatem zabezpieczyć klientów, ale również pracowników?

Informacje dla klientów:

  1. Osoby z objawami grypy, przeziębienia, z katarem, kaszlem, gorączką oraz bólem mięśni, powinny zostać w domu i odłożyć wizytę w solarium na inny termin.
  2. Przed skorzystaniem ze sprzętu i innych elementów zaopatrzenia solarium, klient powinien koniecznie zdezynfekować ręce, umyć je mydłem z wodą lub żelem antybakteryjnym.
  3. Po wizycie w solarium również należy zdezynfekować ręce.
  4. Klient powinien unikać bliskiego kontaktu z innymi ludźmi, w tym z pracownikami solarium – zachować dystans min. 1 metra

Informacje dla pracowników:

  1. Sprzęt solaryjny powinien być dezynfekowany przed i po każdym kliencie.
  2. W solarium powinien być dostępy płyn do dezynfekcji lub żel antybakteryjny, którego klient może użyć przed skorzystaniem z solarium, ale również po wizycie.
  3. Należy zapewnić klientom odpowiednie warunki i niezbędne elementy do zachowania higieny.
  4. Warto zapewnić klientom możliwość płatności bezgotówkowych.
  5. W solarium powinno zamontować się przezroczystą płytę, oddzielającą sprzedawcę od klienta.
  6. Klientom, którzy są zainteresowani kupnem kosmetyku, warto zaproponować kosmetyki jednokrotnego użytku – saszetki zamiast tub.
  7. Wszystkie obiekty, tj. drzwi, klamki, uchwyty, stoliki, krzesła, półki, powinny być dezynfekowane przed i po wizycie każdego klienta.
  8. Wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie dezynfekowane.
  9. Personel solarium powinien być w stu procentach zdrowy, nie może wykazywać jakichkolwiek objawów przeziębienia. Jeśli tak jest, osoba ta powinna zostać w domu.

Pracownicy solarium powinni również w prosty, spokojny i zrozumiały sposób przekazać swoim klientom ważne informacje dotyczące higieny i środków ostrożności, jakie zostały zastosowane w salonie. Na profilach social media, warto opublikować krótki filmik i zdjęcia, które pokazują jak przygotowane i zabezpieczone jest solarium. Przed wejściem do solarium należy powiesić informację, jak należy postępować przed skorzystaniem z solarium. Taką informację można również umieścić na profilach social media, aby każdy mógł się wcześniej przygotować do wizyty. Możecie skorzystać z naszych rad dla klientów, o których pisaliśmy wyżej, ale możecie też stworzyć swoje, krótsze, ale z jasnym przekazem – przede wszystkim myć ręce, zachować dystans. Aby klient zachował spokój, można zaproponować zdezynfekowanie łóżka tuż przed jego opalaniem.

Do dezynfekcji i mycia łóżek solaryjnych czy kabin opalających, ale również do innych powierzchni wykonanych ze szkła akrylowego, sprzętów, ścian, podłóg, drzwi, blatów i drobnego sprzętu, polecamy nasz płyn Solar Guard Mega Power. Więcej na temat jego właściwości przeczytacie w tym artykule: https://www.onyxtan.pl/blogs/blog/solar-guard-mega-power-plyn-do-dezynfekcji-1.

Kierując się tymi wskazówkami, zarówno pracownicy, jak i klienci będą czuli się bezpiecznie. Obecnie, zachowanie odpowiedniej higieny jest najważniejsze, a zdrowy rozsądek, odpowiedzialność i wspólna siła, na pewno pozwolą przebrnąć przez ten trudny czas.

W okresie, gdy Wasi klienci więcej czasu spędzają w domu, część z nich musiała zrezygnować z wakacji, a pogoda niestety nie rozpieszcza, trudne chwile na pewno osłodzi solidna dawka witaminy D podczas kilkuminutowej sesji w komfortowym i czystym solarium. Warto więc poinformować o  korzyściach wynikających z wizyty w solarium. Co zatem daje opalanie?

  1. Uatrakcyjnia wygląd. Skóra muśnięta słońcem kojarzy się z egzotyką i oryginalnością, co może nieco zmienić i uatrakcyjnić nasz wizerunek. Opalenizna zmniejsza również widoczność zmarszczek, wyprysków i innych niedoskonałości, dzięki temu skóra wydaje gładsza. Poza tym jeśli lepiej czujesz się z opalenizną, to nie tylko poprawia ona Twój wygląd, ale także zwiększa Twoją pewność siebie!
  2. Podkreśla atuty sylwetki. Opalenizna wizualnie poprawia sylwetkę: podkreśla jej walory, wysmukla i uwidacznia zarys mięśni.
  3. Poprawia nastrój. W tym trudnym czasie warto zadbać o swoje samopoczucie. Podczas opalania są pobudzane gruczoły odpowiedzialne za produkcję hormonów, takich jak serotonina i metionina, które oddziałują na samopoczucie. Obniżenie nastroju charakterystyczne dla pory jesienno-zimowej wynika właśnie z niewielkiej ilości promieni słonecznych, co pociąga za sobą wytwarzanie mniejszej ilość niektórych hormonów.

Jeżeli klienci, którzy odwiedzają Wasze salony solaryjne, za każdym razem zastanawiają się, jaki kosmetyk wybrać, to jest odpowiedni moment, aby przygotować krótki poradnik w tym temacie. Klient, który planuje wizytę w solarium, powinien koniecznie zadbać o to, aby odpowiednio przygotować swoją skórę do sztucznego opalania. Kosmetyki przeznaczone do opalania w solarium pogłębią opaleniznę, zapewnią skórze rozkoszne odżywienie i ochronę przed szkodliwymi czynnikami, a niektóre składniki zadbają o ukojenie skóry i mocno ją nawilżą. W solarium Wasza skóra jest poddawana cięższym warunkom niż na plaży, dlatego kosmetyk, którego akurat użyjecie musi zapewnić maksymalną ochronę oraz odpowiednio zadbać o Waszą skórę. W ofercie sklepu Onyx macie ogromny wybór specjalnych solaryjnych kosmetyków, od white bronzerów, po black bronzery, przyspieszacze, przyspieszacze brązujące, a także balsamy z efektem tingle. Więcej informacji o tym, jakich kosmetyków używać w solarium, znajdziecie TUTAJ (https://www.onyxtan.pl/blogs/blog/jakich-kosmetykow-uzywac-w-solarium).

Warto edukować swoich klientów. Jeżeli niestety nie ma możliwości skorzystania z solarium, bo Twój salon został zamknięty, utrzymuj kontakt ze swoimi klientami. Na Facebooku czy Instagramie możesz wstawiać informacje dotyczące opalania w solarium, przeciwwskazania do opalania w solarium, ciekawe zdjęcie i grafiki, ale również posty, które pomogą w doborze kosmetyków. W naszych artykułach znajdziecie masę inspiracji, dzięki którym łatwiej będzie Wam nawiązać relację z klientem, ale online! W taki sposób klienci na pewno o Was nie zapomną, a po kryzysie z chęcią do Was wrócą nadrobić zaległości w opaleniźnie.

Ważną informacją jest to, żeby nie szerzyć fake newsów. Nie ma potwierdzonych informacji o tym, by lampy UV stosowane w solariach eliminowały wirusa. Możecie poinformować o tym swoich klientów za pomocą social mediów, jednocześnie zapewniając o stosowaniu podwyższonych standardów bezpieczeństwa, o czym pisaliśmy wyżej. Klienci będą Wam wdzięczni za szczerość i prawdziwe informacje. W ten sposób zyskacie ich zaufanie.

Zadbajcie o swoich klientów, dostarczajcie im rzetelnych informacji i niezbędnej wiedzy, a na pewno będą wracać do Was, kiedy kryzys już minie.

Zostaw komentarz

Pamiętaj, że komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem